Lucrãri de consolidare si protectie versanti pe DN 7A au demarat pe traseul Vidra — limita dintre judetele Vâlcea si Hunedoara si cuprind 23 de kilometri, dar si reabilitarea unui pod si constructia a încã 6 poduri noi.

Drumul este extrem de important pentru turismul Vãii Jiului cât si pentru cel din zona Transalpina si a intrat în reabilitare în anul 2008. Investitia are o valoare totalã de circa 125 de milioane de lei, însã în anul 2012 a fost opritã ca urmare a rezilierii contractului cu constructorul, rãmânând de executat lucrãri în valoare de peste 66 de milioane de lei. Fondurile provin de la Banca Europeanã de Investitii si de la bugetul de stat. La începutul verii lui 2011, drumul a trecut de la Regionala de Drumuri si Poduri Craiova, la Regionala Timisoara. În toamna aceluiasi an a  ajuns înapoi la cei de la Craiova, tocmai pentru a putea fi implementat un proiect complex, dupã cum au explicat oficialii. Concret, pânã aproape de granitã cu Hunedoara, pe partea judetului Vâlcea, drumul a fost reabilitat si asfaltat de societatea Romstrade, care a câstigat licitatia. Din acest motiv, si portiunea din judetul Hunedoara a trecut de la Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara în administrarea celor din Dolj, care vroiau sã continue lucrarea, tot cu cei de la Romstrade. Proiectul nu a mai fost, însã, finantat, asa cã, de la Regionala de Drumuri si Poduri Craiova, drumul a fost dat înapoi la Regionala Timisoara, pentru cã acum în cele din urmã sã ajungã din nou la cei de la Craiova. În 2014, în luna iulie problemele s-au agravat, dupã ce drumul national a fost rupt, pe douã portiuni, de apele învolburate ale Jietului, în urma unor precipitatii abundente. DN7A Petrosani-Voineasa traverseazã pe o portiune Cheile Jietului, o zonã de un pitoresc aparte, si face legãturã cu Transalpina, cea mai înalta sosea din România.

Maximilian Gânju