Elevii din mai multe licee din Europa sunt parteneri într-un proiect prin care au reusit sã realizez o platformã on-line dedicatã învãtãrii modului de a face programare, prin intermediul unui joc. S-a recurs la aceastã metodã, pentru cã, o recunosc chiar elevii, e mai simplu astfel, decât sã li se predea la scoalã metoda greoaie si poate nu pe întelesul tuturor.
Programarea pe calculator nu este pe întelesul oricui, dar dacã se învatã prin intermediul unui joc pe computer, atunci e chiar atractivã. Asta s-au gândit initiatorii unui proiect Erasmus, finantat de Uniunea Europeanã si care are ca parteneri scoli din mai multe tãri ale Europei. Astfel, au gândit un joc interactiv si pare cã a prins si roade, iar cel ce ne explicã este chiar un elev român, dar care acum reprezintã Italia, pentru cã învatã la Roma de câtiva ani. „Acest joc presupune o modalitate de învãtare alternativã, interactivã si, dupã pãrerea mea, este o idee foarte bunã. Ar presupune cã un elev sã înceapã de la un nivel foarte jos si sã ajungã la un nivel la care sã facã o paginã web, pentru el, sau chiar sã lucreze pentru altii. E foarte tare, cã, pentru prima datã, un elev nu trebuie sã se limiteze la ceea ce este scris în cãrti, sau sã facã ce spune un profesor, ci sã dobândeascã noi cunostinte singur. Eu, personal, stiu deja programare Java, C++, C#, PHP, Java script, iar acest joc este bun pentru a învãta Html, C++ si Java script”, a mentionat Cristian Sãndicã, reprezentantul Italiei în acest proiect. Proiectul se desfãsoarã simultan în mai multe tãri, cu elevi, care pânã în luna octombrie, vor avea functional acest joc interactiv. „Liceul nostru este implicat într-un parteneriat strategic cu mai multe tãri, participantii fiind din Marea Britanie, Estonia, Grecia, Malta si Italia si provin din institutii de învãtãmânt si institutii care lucreazã cu unitãti de învãtãmânt. Este o alternativã la ceea ce elevii îsi doresc, pentru cã noi stim cã sunt foarte pasionati de jocurile pe calculator si, pas cu pas învatã câteva limbaje de calculator, prin joc. Îsi vor alege câte un personaj, cu care vor parcurge toate etapele jocului, vor avea poi teste simple la fiecare nivel din cele 5 vor avea un test final. Primesc puncte, monede, cu care îsi pot cumpãra haine dintr-un magazin, virtual si, la final, li se certificã activitatea printr-un certificat”, a declarat si Mihaela Manolea, coordonator al acestui proiect care se desfãsoarã la Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida din Petrosani.
Partenerii englezi sunt la fel de încântati de ideea comunã si spun cã programul îi ajutã pe toti sã fie creativi într-un domeniu de viitor. „Ideea este cã ei creazã jocuri pe computer, deoarece informatica este foarte importantã pe piata muncii, un joc prin care acesti elevi sã asimileze cunostinte de programare. Jocul va fi în varianta finalã gata la finele lunii martie, iar pânã atunci se fac teste în toate scolile”, a afirmat si Gina Yates, leeds City, UK, partenerul din Anglia. Orele de informaticã au acum un aspect gustat de elevi si programul le face plãcere tinerilor parteneri din toate tãrile.
Diana Mitrache