Nu mai pot traversa strada din cauza unor ghivece cu flori

Patru ghivece cu flori, legate cu douã lanturi, dar si niste plãcute informative au fost montate pentru a îi împiedica pe oameni sã mai treacã strada pe vechea trecere de la spital. Cu toate acestea, încã mai sunt persoane care trec strada, ocolind obstacolele.
Au sters marcajul de nenumãrate ori. Au trimis polistii locali în stradã pentru a nu mai lãsa oamenii sã treacã. Au dat chiar si amenzi, însã fãrã vreun succes. Vorbim despre admnistratia publicã din Municipiul Petrosani, care ieri (nr. joi) a recurs la ultima mãsurã care mai putea fi luatã pentru a împiedica zeci de oameni sã mai treacã pe acolo.
Astfel, pe trotuar au apãrut patru ghivece de flori care sunt legate douã câte douã cu câte un lant, care împiedicã trecerea printre ornamente. Cu toate acestea multi dintre trecãtori nu îsi explicã semnificatia acestora, ba chiar se uitã lung iar apoi traverseazã linistiti.
”Nu stiu ce îi cu ghivecele acestea. A nu mai este trecere? Acum a aflat de la dumneavoastrã. Nu am sã mai trec”, a spus un bãtrânel care a traversat strada ocolind ghivecele.Odatã montate aceste piedici, dacã putem spune asa, administratia publicã localã sperã ca în acest mod sã dezvete o datã pentru totodeauna, persoanele care traversau strada pe aici, sã o mai facã.
Trecerea de pietoni din zona Spitalului de Urgentã din Petrosani a fost mutatã cu 15 metri mai sus, în fata unui supermarket, pentru a fluidiza circulatia în aceastã zonã.
Adina PÃDURARU

5 thoughts on “Nu mai pot traversa strada din cauza unor ghivece cu flori

  • 3 martie 2016 at 22:18
    Permalink

    n-au fluidizat nimic in zona. in fata la billa abia ai prioritate ca pieton, iar daca vi din dimitrov pe langa biserrica baptista, si vrei sa ajungi la spital sau profi, etc., trebuie sa urci pana la billa, care nu e la 15 metrii mai sus, ci la cel putin 50. daca esti in varsta, ai pus-o. mare trancalau ala cu ideea. ca la petrosani

    Reply
  • 4 martie 2016 at 05:04
    Permalink

    Dna Adina Paduraru,
    Este a treia oara cand ziarul scrie despre „impertinenta” pietonilor de a traversa prin acel loc, preluand si o informatie a dlui primar care vorbea despre „relocarea la o distanta de 15 metri”. Sunt aici patru aspecte:
    1. distanta este de 50 de metri+cativa centimetri (chiar va rog sa luati o ruleta sa masurati pentru a va convinge), ceea ce inseamna ca ocolul este, de fapt, de fix 114 metri (http://goo.gl/Mb1BQZ, 2×50 m + 14 m traversarea) mai lung pentru un pieton. Avand in vedere ca acea statie se numeste „Spital”, multi din cei care vin sau pleaca sunt bolnavi, cu dizabiltati si varstnici care nu isi permit autoturisme proprii sau taxi-uri. Pentru acestia traversarea este lungita cu o distanta mai mare decat lungimea unui teren de fotbal. Inteleg ca este greu de inteles impedimentul atunci cand cei care propun astfel de solutii circula doar cu autoturismul si sunt deranjati sa stea in intersectie sa astepte;
    2. la noua traversare amenajata, autoturismele sunt lasate sa parcheze foarte aproape pe banda 1 a carosabilului, limitand vizibilitatea soferilor si a pietonilor;
    3. in dreptul Lidl (intersectia cu str. Oituz si strada catre viaduct) este o suprafata imensa de asfalt pe care se putea amenaja giratoriul din intersectia de la spital. Cu inca unul in intersectia cu Slatinioara (+interzicerea parcarii in intersectie) si anularea posibilitatii de virare la stanga/dreapta de pe 1 Decembrie spre N.Titulescu/P.Maior se putea rezolva problema elegant pentru pietoni (oricum dezavantajati de un trotuar ridicol de mic pe partea sudica a Bd. 1 Decembrie) printr-un ocol „de 15 metri” pentru soferi si, in plus, se rezolva si problema aglomeratiei din intersectia cu Slatinioara de la 7:30-8 dimineata;
    4. lumea civilizata (orasele cu cea mai ridicata calitate a vietii din lume) considera ca pietonul este cel mai important iar soferul cel mai putin important in oras (https://pbs.twimg.com/media/BmpgFQgIYAAyJLB.jpg), uneori chiar inaltand carosabilul la cota trotuarului in intersectii pentru ca pietonul sa beneficieze de cat mai mult confort, sa se poata uita lung si sa traverseze linistit. Probabil vom beneficia de aceste „beneficii” ca pietoni doar atunci cand vor fi introduse, prin obligatie, in lege.
    In contextul celor prezentate mai sus, va rog ca in cazul in care urmeaza sa scrieti un nou articol la aceasta tema, pe viitor, sa expuneti si ideea generala prezentata in aceste puncte de vedere.
    Cu stima,
    Mihai

    Reply
  • 4 martie 2016 at 13:30
    Permalink

    Sensurile giratorii cel de la spital si cel de la penny/bcr sunt facute doar pentru a mai baga unii si altii cate un ban in buzunar, la spital daca vii dinspre billa si intri la spital si ai cativa pietoni pe trecerea dintre statie si keops ai blocat sensul giratoriu, cei care vin din jos nu pot trece de spatele masinii care intra la spital si da prioritate pietonilor, asta e cazul in care este o masina mica, daca este o masina mare, tir, auutocar etc se va bloca si sensul care merge in jos catre lidl, deci sunt niste gunoaie de hotii, apoi despre fludizarea trafciului, sunt zile cand coloanele se intind de la lidl pana la sensul giratoriu, sau din curba de la mignion pana in sesnul giratoriu, erau de 100 de ori mai bune semafoarele!

    dovada coloanelor!
    http://www.imageno.com/jao1rjwzfvo6pic.html
    http://www.imageno.com/4cm24h24i8q3pic.html

    Reply
  • 4 martie 2016 at 20:01
    Permalink

    Dupa construirea sensului giratoriu era necesara mutarea trecerii de pietoni pentru siguranta in trafic. Soferii practic nu aveau timpul necesar sa cuprinda in campul vizual si giratoriul si trecerea de pietoni astfel existand riscul sa fie loviti pietoni pe trecere.
    Cine conduce stie ca asa este.

    Reply
    • 7 martie 2016 at 08:38
      Permalink

      ok asa este, aveti dreptate, dar atunci de ce nu muta si trecerea de pietoni de la intrarea catre spital, ea nu incurca soferii! sa o mute si pe aceea in capat la policlinica :)), ideea e ca nu trebuia un sens giratoriu in zona, semafoarele isi faceau treaba de minune, si pietonii erau mai ‘civilizati’ stand la semafor! s-au facut acele sensuri giratorii dupa cum am mai spus sa se mai ‘fure’ niste bani, cum s-a facut si centrul de informare turistica cu vreo 100.000 de euro, o cladire de rotunda de 100.000 de euro! hai sa fim seriosi, si aleile din parc sunt pline de tot felul de denivaleri, si drumurile prin colonie la fel, si se sparg bani pe lucruri nefolositoare comunitatii, folositoare celor care au ‘ciugulit’ din banii aceia!

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *