Constructia autostrazii Deva – Orastie s-a poticnit la finele anului trecut, in urma contestatiilor depuse de satenii din Banpotoc si Pricaz. Ambii constructori, Strabag si Straco, au fost nevoiti sa refaca planurile de mediu, iar acum lucrarile pot continua.

Problemele au aparut la finele anului trecut si, in urma contestatiilor venite de la localnicii din Banpotoc si Pricaz, Agentia pentru Protectia Mediului (APM) Hunedoara a notificat constructorii tronsonului de autostrada sa opreasca lucrarile de excavatii pentru materialele de umplere.

Satenii din Banpotoc au cerut ca pe terenul exploatat de Strabag pentru materiale de constructii sa fie realizate o baza sportiva si spatii verzi. La Pricaz, oamenii au reclamat ca Straco a exploatat prea mult pamant din perimetrul aprobat, motiv pentru care terenul nu ar mai putea fi redat circuitului agricol. „Cei de la Strabag au refacut planurile de mediu, ne-au adus si planse, iar Primaria Harau si-a spus punctul de vedere pentru ce urmeaza sa fie pregatit terenul. Solicitarea cetatenilor nu era ca Strabag sa realizeze baza sportiva, ci doar sa taseze terenul”, a declarat Georgeta Barabas, directorul APM Hunedoara. Practic, acolo sunt  doua tipuri de lucrari. Una prevede excavarea propriu-zisa a materialului de umplutura, iar cea de a doua reprezinta lucrarile de refacere a zonei de unde a fost excavat materialul, lucru care se va intampla pana in toamna acestui an. In ceea ce priveste problemele aparute la Straco, Georgeta Barabas a precizat ca si aici lucrurile s-au rezolvat, cel putin pentru moment, iar acum se excaveaza langa locul pentru acre au existat contestastii.

Tronsonul Deva – Orastie, de pe traseul autostrazii Nadlac – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta, beneficiaza de o finantare in valoare de 177,92 milioane de euro fara TVA, din care contributia Comisiei Europene se ridica la 108,91 milioane de euro, iar cea a Guvernului Romaniei este de 69 de milioane de euro, fara TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu doua benzi pe sens. Pe traseu vor fi construite 21 de poduri si pasaje, cel mai mare fiind podul peste raul Mures, care va avea o deschidere de 720 de metri.

Termenele de finalizare a lucrarilor sunt august 2012 pentru segmentul Simeria – Orastie si februarie 2013 pentru sectorul Deva – Simeria.

Carmen Cosman