10Lucrãrile spre Herculane vor avea finantare. În septembrie vor fi bani pentru aceste lucrãri, care vor fi astfel finalizate.  Banii pentru lucrãrile la artera rutierã denumitã generic „drumul lui Bãsescu” vor ajunge la acest capitol, în  aceastã toamnã, iar de anul viitor vor putea sã înceapã si lucrãrile efectiv.

Senatorul PSD, Cosmin Nicula a declarat la Petrosani, cã lucrãrile vor fi gata de start, dar a mentionat cã mai trebuie sã asteptãm o lunã pânã când acest fapt va deveni o certitudine. „Discutãm în septembrie, ca sã îl vedem prins în buget. 100%, lucrãrile vor putea fi efectuate, dar sã stãm pânã în septembrie, ca sã vorbim oficial”, a spus Cosmin Nicula, senator PSD. Constructia soselei ce leagã Câmpu lui Neag de Herculane a început în anul 1999, însã, în ultimul deceniu au fost construiti doar 20 de kilometri din DN 66A, spre Bãile Herculane. Asfaltul a ajuns pânã în zona denumitã Câmpusel, la km 47+ 700.  Practic, DN66 A se construieste pe un drum forestier vechi, ridicat la rangul de drum national în 1999, pe vremea când Traian Bãsescu era ministrul Transporturilor.

Turistii ar putea fi impresionati de peisajul ce strãbate douã parcuri nationale, Parcul National Domogled – Valea Cernei si Parcul National Retezat. Artera ar da o nouã deschidere Vãii Jiului si turismului de aici, dar existã si asociatii ecologiste care spun cã buldozerele si excavatoarele pot distruge oricand 30 de hectare din ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de climã temperatã a Europei, pentru a face loc tronsonului trei din DN 66A. Drumul a fãcut întotdeauna obiectul tuturor campaniilor electorale si, chiar si acum declaratiile politicienilor se contrazic.

Diana Mitrache