Apa Serv tureazã motoarele pentru eficientã, chiar cu ”victime”, dacã se impune

SC Apa Serv se aliniazã cu pasi mãsurati secolului XXI. De luni, 15 iulie, s-a trecuta  la plata facturilor prin citire cod de bare scurtându-se astfel timpul de încasare, iar de la 1 august, abonatii furnizorului de apã pot plãti facturile la bãnci sau prin PayPoint, astfel fiind scutiti de drumuri în plus. Sirul mãsurilor de eficientizare a societãtii este accelerat. Urmeazã externalizãri de servicii, iar salariatii care nu dau dovadã în viitor de ”constiinta munci”, vor pleca.

Informatia cum cã SC Apa Serv Petrosani a început sã foloseascã facturi cu cod de bare, ne-a reliefat o posibilã orientare spre plata rapidã, la nivelul secolului XXI, a apei scutind astfel abonatii de drumurile si cozile care se formeazã la centrele de încasare apartinãtoare. Tenace, si în permanentã cãutare de solutii pentru a eficientiza societatea, directorul Costel Avram a identificat mai multe solutii, prima fiind sprijinul abonatilor, dar si a societãtii. Celelalte vizeazã scãderea cheltuielilor si constientizarea salariatilor de ideea cã dacã societatea va fi solidã, eficientã, serioasã, si salariatii vor avea beneficii, pe principiul ”dacã firma are, am si eu”.

De la 1 august, apa se poate plãti ”la tot pasul”2-1

”De ieri, se folosesc facturile cu cod de bare. Toate casieriile Apa Serv vor fi dotate cu cititoare cod de bare pentru a eficientiza serviciul de încasare si a scurta timpii de asteptare a oamenilor. Ne aflãm în discutii cu patru bãnci si cu societãti de profil pentru ca abonatii nostri sã poatã plãti si factura de apã la un loc cu celelalte utilitãti, sau acolo unde doresc, unde este mai comod pentru ei. Acest lucru se va putea face din data de 1 august, dar vom face anunturile de informare a cetãtenilor în timp util. Dacã doar 20% dintre abonati vor folosi aceste servicii, este un câstig. La fel si pentru noi, dacã cresc încasãrile datoritã acestei mãsuri tot cu 20%, sunt multumit” – a declarat directorul SC Apa Serv Petrosani.

Urmeazã externalizãri de servicii si… de salariati fãrã simt al rãspunderii

Conducerea societãtii a cãutat si a gãsit variante de solutii pentru eliminarea pierderilor si eficientizarea activitãtii. Costel Avram a precizat cã în acest sens s-ar putea ca anumite activitãti ale Apa Serv sã fie externalizate, iar salariatii care nu muncesc cu simt al rãspunderii vor pleca.

”M-am gândit sã externalizez anumite servicii. De exemplu, am fãcut o analizã si am constatat cã doar un punct de lucru, mai îndepãrtat, dacã îl vom da în administrare, am câstiga dintr-un foc 300 milioane lei anual. Si asemenea solutii mai existã. Tot la capitolul eficierntizare vreau sã precizez cã dacã existã salariati care nu se implicã, nu muncesc cum se cuvine, cu simt al rãspunderii, vor trebui sã-si gãseascã alt loc de muncã. Vã dau un exemplu doar. Am gãsit facturi care nu au fost duse de salariatii nostri la abonati. Vã dati seama ce situatii penibile se creeazã când ceri omului sã-si plãteascã apa, dar noi nu i-am dat factura?! Asa ceva nu se va mai întâmpla.

Am si avut discutii cu Posta, cu o firmã de curierat pentru a fi eficienti pe acest palier, dar ne costã mult. Dar nu mã las, trebuie sã gãsesc o solutie pentru a îndepãrta astfel de derapaje. La asta mã refer când spun cã salariatii trebuie sã aibã simtul rãspunderii, sã-si facã treaba la locul de muncã. Trebuie sã se gândeascã la faptul cã dacã firma nu merge ca unsã, dacã existã probleme pe lantul prestare servicii – furnizare apã de calitate – întretinere retele – facturare – încasare, plus atitudine adecvatã în fata abonatilor Apa Serv, vor avea inclusiv ei de suferit. Încet-încet lucrurile se îmbunãtãtesc si în ce privesc drepturile angajatilor si mã refer la materiale de protectie, de lucru, plus bonuri de masã si ceva prime, atât cât a fost posibil. Munca nu este usoarã, multi fiind consemnati prin rotatie, si eu stiu cã plata acestei munci este sub necesar. Dar trebuie sã facem din aceastã societate una eficientã.

Mã repet pentru cã ãsta este scopul meu si ar trebui sã fie al nostru, al tuturor salariatilor” – a precizat Costel Avram, directorul Apa Serv.

Dacã va reusi Avram toate acestea, rãmâne de vãzut. Totul pare ca din cãrti, sau ca la nemti, ceea ce nu se prea potriveste cu spiritul latin al românului. Dar pânã nu încerci, nu ai de unde sã stii…

Ileana Firtulescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.