Elevii, dezinteresati de scoalã. Federatia Sindicatelor din Educatie ,,Spiru Haret’’ trage un semnal de alarmã si considerã cã rezultatele la simulãrile de la examenele nationale scot în evidentã problemele cu care se confruntã sistemul
educational. La ora actualã putem discuta de douã probleme diferite. La prima vedere putem vorbi de interesul pentru scoalã al copiilor, care a scãzut îngrijorãtor în conditiile în care pe toate canalele se promoveazã nonvaloarea, iar tot mai multi elevi nu mai sunt atrasi de actul educational. Pe de altã parte, ne confruntãm si cu probleme interioare de sistem. Aceste simulãri, oricât ar dori cadrele didactice, nu pot fi concludente. În primul rând, fiecare cadru didactic are propria planificare a lectiilor si de aici pot apãrea discrepante între notele elevilor din acelasi judet. În al doilea rând, Ministerul Educatiei Nationale trebuie sã se decidã în privinta nivelului mediu de informatii pe care trebuie sã îl stie elevul la finalul unui ciclu scolar, asfel încât subiectele la simulãri si la examenele nationale sã tinã cont de acest lucru. În aceste conditii, FSE ,,Spiru Haret’’, la solicitarea membrilor de sindicat, a cerut deja Ministerului Educatiei Nationale ca pentru urmãtoarele simulãri si examene nationale sã se stabileascã clar gradul de dificultate al subiectelor, astfel încât sã fie în concordantã cu realitatea de la clasã.
De asemenea, reprezentantii MEN trebuie sã înteleagã cã existã o relatie direct proportionalã între finantarea de bazã a învãtãmântului si rezultatele elevilor. Nu pot cere calitate dacã nu oferã fonduri pentru a sustine performanta.
Monika BACIU