Debandada contractelor pentru energie electrică

Z eci de omeni stau zilnic la coadă la sediul societății ENEL din Petroșani ca să fie lămuriți ce se întâmplă cu contractul lor la energie electrică. Au vagi idei, puține cunoștințe și o singură dorință: să nu plătească mai mult.

Sediul Enel de la Petroșani are un singur ghișeu, cu un singur angajat, care înceracă să lămurească oamenii adunați la ușă, cu un dosar cu câteva acte în mână. Fiecare dintre ei caută să afle ce e de făcut și cum e mai bine, pentru că oricum, se tem că tarifele le-ar completa cheltuielile pe viitor.
Și oamenii ateaptă în frig.
„Intrăm înăuntru și vedem care e situația, în funcție de tarife. Am primit un plic acasă, în care ni s-a spus că sunt 4 oferte. Din cele 4 alegem oferta care este cea mai rentabilă, atât ca preț, cât și ca valoare și care sperăm să nu se modifice. Nu ni se axplică clar ce avem de făcut și cum trebuie, că sunt oameni bătrâni, fără acces la internet și nu pot fi informați. Nu li se explică absolut nimic și nu știu ce fac”, a spus un bărbat care aștepta la rând.
„Mi-am adus buletinul și actele și aștept să intru înăuntru. O să stăm de vorbă cu doamna, ca să vedem care sunt ofertele mai bune și, în consecință, facem contract nou. Garanția e să ne facem abonament la stat și să căutăm un furnizor care lucrează mai ieftin. Altă soluție nu există. Suntem atâția oameni, înăuntru e o singură doamnă. Suntem la rând aici penisonari, oameni operați, cu boli și stăm ca proștii și, în final nu știm ce se va petrece cu noi”, mai spune o altă doamnă.
„Ce să spun? Aștept să văd ce fac, cu multă speranță”, a spus un alt om care aștepta la rând.
„Nu știm care e ce mi bună ofertă pentru noi. Suntem dezinformați”, a conchis un altul.
Perioada în care consumatorii casnici de energie îşi pot alege o ofertă în piaţa concurenţială de la furnizorul lor a fost prelungită până la 30 iunie 2021.
Peste șase milioane de români plătesc acum energia electrică la prețuri impuse de autorități. Dar de la
1 ianuarie, tarifele
reglementate au dispărut. Vor fi înlocuite cu prețuri de „serviciu universal” stabilite de furnizori, în funcție de cerere și ofertă. Furnizorii au anunțat deja că vor scumpi kilowatul în medie între 18% și 25%, în funcție de companie, pe motiv că iau energia mai scump de la producători.
Clienții care nu vor să plătească noile prețuri de
serviciu universal pot solicita actualului furnizor o ofertă mai avantajoasă pentru a trece în piața concurențială. Iar dacă nu sunt mulțumiți, pot schimba furnizorul. Specialiștii în energie ne recomandă să citim cu atenție clauzele din
contractul propus. Schimbarea furnizorului e gratuită, iar consumatorii nu rămân fără curent. Înainte de a lua o decizie, e bine să comparăm ofertele
Diana Mitrache

Advertisements