Se zice ca sunt de interes national, / Statiunile montane din Valea Jiului fruntase la capitolul deficiente

Deficiente in statiunile montane din Valea Jiului. Desi cele trei statiuni montane din Valea Jiului sunt considerate a fi statiuni de interes national si nu numai, exista probleme in ceea ce priveste desfasurarea activitatilor turistice in conditii optime.

Spre Straja, pe un singur sens

Accesul autoturismelor spre punctul de imbarcare care duce spre statiunea Straja este anevoios atat pe timp de vara, insa pe timp de iarna, in plin sezon acesta poate fi de-a dreptul infernal. Asta in conditiile in care drumul ce duce spre telegondola este prevazut cu un singur sens. Astfel, cei care urca cu autoturismele in zona trebuie sa fie dotati atat cu cauciucuri de iarna si cu nervi de otel din cauza faptului ca traficul se desfasoara in conditii improprii spre statiunea montana care se vrea a fi de interes national.

Totodata, soferii mai intampina o problema. Ei trebuie sa evite pietonii, care de cele mai multe ori sunt locuitori a-i caselor care sunt amplasate de o parte si de alta a drumului care este foarte ingust. La initiativa unui important om de afaceri din zona, Emil Parau, cu un plan destul de bine pus in practica s-a reusit obtinerea in 2002 a statutului de statiune montana. Mai este mult de munca, dar primul pas a fost realizat, chiar daca marile investitii inca bat la poarta statiunii.

Un fapt demn de remarcat este finalizarea si asfaltarea drumului montan intre Lupeni si Straja, permitand autoturismelor parcarea chiar in apropierea cabanelor, insa autoritatile locale nu au reusit eliminarea drumului ingust pe singura banda de la baza muntelui. O statiune cu aspiratii austriece trebuie sa gaseasca solutii de detaliu.

Aparitia in Lupeni, la baza muntelui, a unui complex hotelier, refacerea drumului principal de acces la statiune sau pachete turistice pentru sezonul de vara ar contribui la atragerea unui numar mai mare de turisti. Straja este o statiune noua cu mare potential turistic, care poate deveni peste ani un nume emblematic pentru turismul romanesc, si poate contribui pentru transformarea Vaii Jiului intr-o noua Vale a Prahovei odata cu declinul zonei carbonifere. O sistematizare a statiunii Straja este necesara pentru disparitia cocioabeler construite la inceputuri, si aparitia de complexe turistice hoteliere care sa ofere confort si posibilitati multiple de recreere cu grad mai ridicat de ocupare.

Cu toate eforturile si realizarile realizate de Emil Parau, administratia locala a decis in urma cu mai bine de o luna de zile sa ii retraga proiectul care prevedea drepturile de administrarea a statiunii montane.

Parcari insuficiente in Parang

Statiunea montana Parang este cea mai veche statiune montana din Valea Jiului. Si aici sunt deficiente in ceea ce priveste practicarea unui turism la standarde europene. Cei care urca cu autorismele la telescaun pot avea surpriza de a nu gasi locuri de parcare, asta pentru ca in zona, practic, nu este amenajat asa cum se cuvine un astfel de spatiu. In sezonul de iarna, autoturismele turistilor sunt parcate de-a lungul drumului pe coloane care se intind pe kilometri intregi de la baza telescaunului.

Mai mult decat atat, turistii care vin in Valea Jiului au remarcat aceste deficiente si le-au facut publice.

”Ca si cetatean al acestei comunitatii, care isi plateste taxele si impozitele la zi as indrazni pe aceasta cale sa intreb autoritatile locale si judetene cand in Parang va exista o parcare mare si civilizata in care turistii sa isi poata lasa masinile in siguranta si de asemenea sa nu mai fie nevoiti sa blocheze un drum si asa stramt?! Este totusi posibil sa acorzi atat de putina importanta unui asemenea obiectiv turisic? De ce la sfarsit de saptamana nu este prezenta la baza politia rutiera pentru a ajuta la dirijarea traficului si care de altfel in afara de faptul ca sta la panda cu radarul nu este capabila de nimic in orasul asta? Cum cred ei ca se mai poate face turism in aceste conditii si de ce nu inteleg odata pentru totdeauna ca acest obiectiv turistic este unul de o importanta vitala pentru Valea Jiului?”, scrie un turist pe unul dintre blogurile statiunii montane Parang.

Turism la negru in Pasul Valcan

Desi exista o telegondola si un proiect amplu de amenajare a statiunii Pasul Valcan, la ora actuala o singura pensiune de aici este acreditata sa practice turism in mod organizat. Dupa ce statiunile Parang si Straja s-au confruntat cu problema turismului la negru, acum este posibil ca aceasta practica sa ajunga si in Pasul Valcan. Panaa cum, nciunul dintre detinatorii de cabane de aici nu si-a manifestat intentia de a-si declara activitatile turistice.

„In Statiunea Pasul Valcan este cabana mare, a lui Emil Parau, cu 70 de locuri, si mai multe case de vacanta. Le-am solicitat detinatorilor de cabane sa vina sa declare daca vor sa faca turism, dar pana acum nu a venit nimeni”, a declarat primarul municipiului Vulcan, Gheorghe Ile, care spune ca singura care are activitatea declarata este cabana

detinuta de omul de

afaceri Emil Parau. Statiunea Pasul Valcan se gaseste in Masivul Valcan la o altitudine de 1.300 de metri si este situata la 7 kilometri de municipiul Vulcan.

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *