Pentru studenții care nu au avut dexteritatea de a se înscrie on-line la Universitatea din Petroșani, școala superioară de aici le-a pus la dispoziție un spațiu nou, dotat după ultimele standarde.
Proiectul a fost inaugurat abia acum, dar el vizează și accesul lor, nu doar pe timpul pandemiei, ci și la momentul înscrierii, ori în cel în care își aduc la școală actele. Totul, pentru că este și nevoie de distanțare socială.
Fiecare dintre cele 3 facultăți de la Universitatea din Petroșani are un astfel de spațiu dotat corespunzător, cu părți distanțate, așa încât interacțiunile să fie limitate, cu laptopuri, imprimante și televizoare pe care să fie afișate informațiile de care au nevoie.
Proiectul face parte din multitudinea celor ce  se desfășoară aici la Petroșani și fiecare spațiu va fi folosit de acum înainte, în interacțiunea cu fiecare student.
„Valoarea proiectului este 190.000 de lei, am reușit să amenajăm 3 spații, câte unul la fiecare facultate, unde se desfășoară întreaga activitate de admitere și unde pot veni candidații care nu se pot înscrie on-line și să acceseze de pe laptopurile noastre, sistemul de admitere on-line. De asemenea, din acest proiect, am cumpărat un software, care le permite să achite taxele școlare on-line, pentru că, din cauză că avem cont în trezorerie, studenții nu puteau să plătească din alte bănci, sau de pe card”, a spus prof univ dr ing Sorin Radu, rectorul Universității din Petroșani

La Petroșani sunt 5 proiecte implementate din bani europeni, a căror valoare de este 1 milion de lei, unul fiind cel inaugurat acum și care dezvoltă sistemul de admitere.
„Prin proiect s-a susținut tot ce a însemnat materialul de promovare al ofertei educaționale, broșuri, afișele, dar și efectiv procesul de admitere on-line. Comisiile de la nivelul fiecărei facultăți au avut la dispoziție o sală amenajată, dotată cu echipament IT și am prevăzut inclusiv activitatea studenților voluntari, care au ajutat candidații să poată să parcurgă acest proces de înscriere pe platforma on-line”, a mai adăugat și prof univ Oana Baron, coordonatoarea proiectului.
Proiectul mai are în vedere și o parte de feed-back al candidaților, ait studenții chiar s-au arătat încântați de logistica de care au beneficiat. Întreg proiectul a pornit în data de 15 aprilie și a avut ca durată de implementare 6 luni de zile.
Diana Mitrache