Circulaţia feroviară a fost des întreruptă din cauza problemelor de pe calea de rulare dintre Petroşani şi Simeria.  Aici au avut loc chiar accidente grave, iar acum ruta între Petroşani şi Crivadia intră în reparaţii.
Aproape 440.000 de lei va costa înlocuirea a peste 1.100 de traverse de lemn de pe magistrala Simeria – Petroşani. Lucrările  au fost licitate de Căile Ferate Române – Sucursala regională Timişoara şi vor avea loc pe sectoarele Crivadia – Baru Mare şi Petroşani – Petroşani Triaj.
Potrivit datelor tehnice, „între staţiile Crivadia şi Baru Mare, pe firul 2, de la km 55+515 – 55 + 45, în curbe cu contraşine având raza minimă de 190 de metri, traversele de lemn necorespunzătoare în procent foarte mare la ultimul recensământ efectuat în toamna anului 2019 au condus la închiderea linieri curente în data de 5 februarie 2020. Între staţiile Petroşani Triaj şi Petroşani, pe firul 2, km 77+420 – 77 + 780, linia este închisă pe porţiunea pe care se vor executa lucrările. Datorită stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare, nu mai sunt asigurate condiţiile pentru menţinerea ecartamentului şi a nivelului în limitele toleranţelor”.
Calea Ferată  Petroşani – Simeria împlineşte, la finele acestei luni, 150 de ani de la darea în folosinţă, iar, la finalul acestor lucrări, se va circula cu o viteză de maxim 40 km/h, pe  sectorul de cale Crivadia – Baru Mare şi, pe sectorul Petroşani – Petroşani Triaj, cu 45 de kilometri pe oră. Totuşi, responsabilii CFR cred şi după 150 de ani, în importanţa acestei căi. „Cred că linia ferată va reveni la importanţa pe care a avut-o în România, pentru că, toată lumea ştie că trenul şi calea ferată a fost principalul mijloc de dezvoltare al României. Sunt optimist. Gândiţi-vă ce se lucrează şi pe Culoarul IV, de la Curtici la Constanţa, unde vom merge cu 160 km/h.. Linia Petroşani – Simeria este una de importanţă secundară, dar eu am încredere că va redeveni ce a fost ”, a spus Dorel Şchiopu, reprezentant Staţia CFR Petroşani.  Calea ferată Simeria – Petroşani are o lungime de aproape 80 de kilometri şi a fost inaugurată în 28 august 1870, fiind una dintre cele 14 linii ferate din Ardeal construite în perioada 1867 – 1873. În acea perioadă căile ferate române însumau peste 1.150 de kilometri, aceasta fiind prima reţea feroviară din Transilvania.  Pe mai multe sectoare din zona Petroşaniului, componentele magistralei sunt într-o stare de degradare avansată şi necesită reparaţii. Problemele cele mai mari încep din zona staţiei CFR Crivadia spre Petroşani, dar probleme au fost semnalate şi pe sectorul Băniţa – Merişor, între kilometri 62+150 şi 67+620.
Diana Mitrache