Oamenii din Parâng, care au cabane, ori salvamontiştii şi schiorii, vin acum cu soluţii pentru ca drumul din Parâng să fie facil şi pentru schiori şi pentru şoferi. Ideile pot fi aplicate spun cei care finanţează lucrarea, iar primul strat de asfalt va fi turnat în câteva săptămâni.
Este nevoie de pământ de umplutură, cu care să fie nivelate diferenţele pe zona tunelurilor, de pe drumul ce se construieşte în parâng. Doar unul dintre tuneluri este amplasat pe o pârtie omologată, însă, constructorul, beneficiarul, dar şi arhitecţii, ori schiorii şi salvamontiştii vin acum cu idei şi sugestii.

„Merg în Parâng pentru a discuta cu unii oameni ca să vedem cum umplem tunelurile. Ne trebuie pământ şi, dacă cumva ne pot ajuta cu sfaturi. Trebuie să aducem pământ acolo şi  vrem să existe, nu o  pârtie neagră, ci una chiar şi pentru începători, fără diferenţe de nivel, aşa cum  pare acum. Este foarte bine să ne consultăm şi cu cei de la Salvamont, ori cu omenii care stau în Parâng,  fiindcă şi ei pot să fie parte a  deciziei pe care o vom lua împreună. Chiar le-am dat numărul de telefon al constructorului, că vor să discute direct cu el, iar dacă ideile pot fi aplicate, e perfect. Chir au adus şi cu arhitect şi, atât timp cât proiectul nu este modificat major, să nu umblăm la contractul de finanţare, totul este  bine-venit”, a spus Costel Avram, administrator public al judeţului Hunedoara.
Drumul ce seconstruieşte în Parâng este unul necesar turiştilor şi cabanierilor, dar şi celor care practică drumeţiile de vară. Acum încă se lucrează la amenajarea acestei artere,  dar constructorul a promis că va avea primul strat de asfalt în toamnă. „Începând cu 20 august, pornim asfaltarea. Până atunci terminăm pregătirile şi, dacă mai rămân şanţuri, ori mici probleme, le remediem după. Dr, important este că vom asfalta”, a mai spus Costel Avram.
Contractul de asfaltare al drumului  a fost semnat în 2018, iar în acte sunt 3.725  de metri de reabilitat. Lăţimea părţii carosabile va fi de 4 metri. Artera va traversa chiar şi părţi ce vor intersecta pârtia de schi, va avea 4 km şi jumătate de rigole betonate, care vor drena apele, 23 de podeţe şi, pe 2 km şi 200 de metri, va fi construit un zid de sprijin, totul la suma de aproximativ 17.308.917,86 de lei. Suma decontată, însă, ar putea fi mai mică cu aproape 3 milioane de lei, pentru că se fac în continuare economii.
Diana Mitrache