Angajaţi în şomaj tehnic, încasări reduse cu peste 20 de procente, persoane autoizolate sau în concendiu. Este situaţia cu care se confruntă cei de la ApaServ Valea Jiului. Societatea de apă din Valea Jiului este grav afectată de pandemia generată de noul coronavirus.
Încasările la facturi au scăzut simţitor, iar oamenii au fost trimişi acasă. Conducerea societăţii de apă din Valea Jiului ia măsuri pentru a-şi proteja angajaţii, dar totodată să şi menţină alimentarea cu apă potabilă a abonaţilor.
”Având în vedere că acest cadru legislative se schimbă de la o zi la alta, iar evoluţia nu este spre bine, la nivelul ApaServ am plecat de la două principii.  Să asigurăm populaţia cu apă potabilă şi canalizare şi protecţia întregului personal angajat la ApaServ. În aceste sens a trebuit să lucrăm la program, la condiţiile în care echipele îşi desfăşoară  activitatea, mai ales că acum lucrează în echipe de trei, atât cei de la aexploatare cât şi cei de la producţie. O altă măsură a fost aceea să ne putem plăti angajaţii dar am fost nevoiţi să apelăm şi la şomajul tehnic şi concediile de odihnă programate, mai avem şi colegi care începând de la 1 aprilie lucrează pe schimburi şi mai este vorba despre telemuncă, care se face doar la compartimentul de IT. În rest marea majoritate dintre noi suntem active pentru că nu putem avea activitate de la domiciliu. Plecând de la aceste două premise toată activitatea ApaServ se face în baza unei planificări pentru lunile aprilie şi mai, planificări care au fost făcute de fiecare departament în parte pentru a putea asigura funcţionarea întregi societăţi. în acest moment avem 30% din personal în şomaj tehnic, 10% concedii de  odihnă, 1% muncă la domiciliu, iar diferenţa program individualizat”, a declarat Cristian Ionică, director general al ApaServ Valea Jiului. Sunt doi angajaţi care pentru a se proteja pe ei, dar şi familiile lor s-au autoizolat. Acestora li s-a acordat concediul de odihnă.
”Avem două persoane care s-au autoizolat, nu sunt contacţi direcţi, iar această autoizolare a însemnat în a-şi lua concediu de odihnă pentru a se putea proteja pe ei şi pe cei din jur. Nu avem pe nimeni oficial izolat la domiciliu din cauza unei infecţii”, a mai spus sursa citată.  Conducerea ApaServ Valea Jiului a anticipat  oarecum situaţia şi a  achiziţionat, din timp, echipamente de protecţie. Chiar şi aşa din cauza cererii extrem de ridicate de pe piaţa internaţională, sunt produse care încă nu au fost livrate. ”Echipamentele de protecţie au fost cumpărate înainte de a începe această problemă. O parte din ele au fost aduse la timp dar o parte care ne-au fost  confirmate nu ni s-au adus. Furnizorii de echipamente la care noi avem o comandă fermă ne-au spus că totul depinde de transportul  internaţional. Pentru  activitatea urgentă avem mănuşi şi combinezoane,  nu au venit măştile. Acestea sunt asigurate individual de către şefii de formaţie în momentul în care intrăm în contact cu oameni care sunt şi doar răciţi”, a mai spus Ionică.
Cu 20 de procente au scăzut încasările la facturi. Închiderea restaurantelor a fost precum piesele de domino. ”Din punct de vedere financiar după o analiză făcută înainte de sfârşitul lunii martie avem o scădere cu 20% la încasări. Sigur ne va scădea şi producţia pentru că nu mai funcţionează barurile, centrele medicale şi s-a redus foarte mult activitatea economică. Aceste scăderi ne-au determinat să luăm măsuri pe partea de personal dar toate măsurile care au fost luate trebuie să asigure serviciul tehnic. Cu tot ceea ce se întâmplă în momentul de faţă activitatea noastră nu este periclitată”, a mai spus directorul geneal al SC ApaServ Valea Jiului.  La ApaServ Valea Jiului s-a adaptat şi programul de lucru, astfel încât să se evite, pe cât se poate, interacţiunile interumane. 30% din angajaţii ApaServ Valea Jiului sunt în şomaj tehnic.
Cosmin BACIU